16 Temmuz 2015 Perşembe

Türk Eğitim Sisteminde Çözülemeyen Bunalım

Türk Eğitim Sistemi büyük bir bunalım yaşıyor. Senelerdir çözülemeyen büyük bir bunalım. Eğitimde 2005 yılında büyük atılımlar(!) yapıldığı öngörülürse aslında günümüze kadar 10 sene içerisinde herşey olmasada bazı şeylerin oturması gerekirdi. Ancak oturmak yerine tam tersi bir kaos ortamı meydana gelmiş ve istenen başarı yakalanamamıştır.
İnsanların eğitimi ailede başlıyor. Evet Türk geleneklerine göre ailesinde muhafazakar, büyüklerine saygılı olmayı öğrenen minik beyinler, nasıl oluyorda liseden hatta son yıllarda orta okuldan itibaren hırçınlaşmaya, saldırganlaşmaya, manevi bunalımlar yaşamaya başlıyor. 
Milli Şuur geçtiğimiz zamanların en önemli eğitim basamaklarından birisiydi. Ancak günümüzde toplumsal bunalımı aşmak "Milli" kelimesinin bertaraf edilmesiyle çözülmeye çalışılıyor. Kurumlardan T.C. kısaltmasının kaldırılma girişimi bununla alakalı en bariz örneklerden birisi. Olay bununlada kalmıyor. Dindar bir nesil bekleyen üst düzey siyasetçiler, tam tersi Dinsiz bir nesil yetiştirdiklerinin farkında dahi değiller. Elbette bir insan hayatında dini sorgulamaları kabul etmeyebilir her dindar kişinin buna saygı duyması zaten inançları gereğidir.
Türk Eğitim Sisteminde Dindar ve Dinsiz eğitimin ayrımına şuradan varıyoruz. Ortaokuldan itibaren eğitimde aktif olarak başlayan Fen Bilimleri, Biyoloji gibi birçok derste Dinin öngördüğü evreni ve içindeki her şeyi Allah'ın yoktan var ettiği düşüncesi tamamen yok sayılıyor. 
Pek çok insan bu gerçeğe dikkat çekmese bile bu Türk Eğitim Sisteminin içinde bulunduğu bunalımı açıklamaya yeter ve artar bile. Biyoloji derslerinde Darwin'in Evrim Teorisi  bilimsel bir gerçekmiş gibi ve ispatı mümkün olmuş ve Teori olmaktan çıkmış bir Bilim gibi anlatılıyor ve çeşitli sahte bilimsellikten tamamen uzak safsata ile güya teyit edildiği vurgulanıyor.
Evet Darwin'in Evrim Teorisi derslerde okutulmasında herhangi bir sakınca elbette yoktur. Ancak sorun bu "Teori"ye karşı Yaratılış düşüncesini ya anlatılmadığı ya da oldukça sönük kaldığı düşüncesindeyiz.anla
Üniversitelerde ise durum oldukça vahim Biyoloji gibi bölümler bütün makalelerinde Evrim safsatasını bilimsel bir gerçekmiş gibi kullanmak zorunda. Hatta çok ilginçtir Coğrafya biliminde dahi bu saçmalıkları çok bariz bir şekilde görebiliyoruz.
Darwin'in Evrim Teorisi ne olursa olsun büyük bir safsatadan ibarettir. Bunun bilimsel olması için yüzlerce ara fosil bulmalıydık. Protein oluşması için bir başka Protein gerekliydi. Bu asılsız teorinin sorunu şu ki bir"ideoloji"ye sahip olan bu teori, gençlerin inançsız yetişmesine ve gelenekleriyle ve ahlak sistemiyle tamamen zıt bireyler yetişmesine sebep oluyor ve Türk Eğitim Sistemi'nin büyük bir bunalım yaşamasına sebebiyet veriyor.sisr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder