17 Mayıs 2015 Pazar

Bu ülkeyi seviyorum..

Bu ülkeyi seviyorum..
Uzaydan bakınca görünen o coğrafyasını seviyorum,
Herkesin içindeki aynı sıcaklığı, aynı samimiyeti seviyorum.
Doğusunu ve batısını, kuzeyini ve güneyinide seviyorum.
Güneşin doğumunu Iğdırda Karsta, Edirnede batışını seviyorum.
Anıtkabir her gün aynı ihtişamla selamlıyor Ankara'da beni.
Tunalı'da bir kahve, Hamamönünde bir simitle bir çay içiyorum.
Sonra o ayazda yürümeyi seviyorum.
İstanbul'un o eşsiz güzelliğini ve tarihi dokusunu seviyorum.
İki denizin birleştiği yer seni seviyorum.
Adananın şalgamını Diyarbakır kalesinde içebiliyorsam mutluyumdur.
Kayserinin mantısını Şanlıurfa'da yemek gibisi yok.
Erciyes dağından Akdeniz'i bile görebiliyorum sanki bu ülkede.
Bu ülkenin efsanelerini seviyorum.
Gülümsetiyor insanı Van kedisi, şefkat doluyorum.
Ve Ege'nin rayihaları aklıma geliyor.
Bir zeybek dans ediyor, Kaçkarlarda.
Horon tepiyor Trabzon'lu Şırnak'ta.
Ve İzmir'de ezanla diriliyor nurlu toprak.
Bu ülkeyi seviyorum..

Düşüncelere kapılıyorum bir arif gibi.
Bu ülkenin tüm çobanlarını seviyorum.
İpsala'da bir Yunan askeri gülümsüyor meraklı gözlerle bakan bana.
Bu ülkenin komşularını seviyorum.
Ve dimdik duruyor gözünü kırpmadan bir Mehmetçik.
Vatanımı seviyorum.
Çanakkale'de şehitleri selamlayıp, bende diliyorum şehadet.
Bu ülke uğruna şehit olanları seviyorum.
Sağıyla soluyla, muhafazakar ve yurttaşıyla seviyorum bu ülkeyi.
Türk usulü başarıyı seviyorum, haberlere konu olan.
Ülkenin gizli kahramanlarını seviyorum.
Kediciklerin gönüllerindeki büyük bilgiyi seviyorum.
Samimi olanları çok seviyorum ben bu ülkeyle beraber.
Ve bu ülkenin evlerini seviyorum.
Güneş vuran kapılarını, aydınlık odalarını.
Gece boyu bitmeyen sohbetleri seviyorum.
Anamın sımsıcak bazlamasını özlüyorum, kuru ekmeği çorbaya banarken.
Bu ülkeyi ben çok seviyorum... sisr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder